Re: [Skanordmark] RE: Myntliknande föremål

Björn och Titti enda at algonet.se
Thu Feb 24 08:13:34 CET 2005

Jag kan tillägga att Master Ian Cnulles mundana namn är G.P. Franck-Weiby,
från Silverton, Oregon, USA. Han präglade bl.a. SCA:s 20-års-jubileumsmynt.
Tanken med att skänka en uppsättning till Myntkabinettet (bortsett från
coolhetsfaktorn) var att de skulle tjäna som referens utifall det skulle
dyka upp mynt i framtiden, som med slitage och oxidering möjligen kan komma
att tas för äkta. Det samlade namnet för myntslaget var - givetvis -
"Nordmarken". ;-)

- Herr Olaf